Известие

Collapse
No announcement yet.

Не се изключва оригиналното радио на Алфа 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от raitchev Покажи съобщение
    много ти благодаря за бързият отговор
    ако правилно разбирам този комутатор H1 е клемореда който смених при контактния ключ. по принцип той се оказа здрав но тъй като бях купил нов го смених
    и днес като открих този бушон смених климореда със стария и проблема си остана, после върнах пак стария, ако това е от значение за загадката... иначе ще направа това което ме посъветва
    само да повтора - 1 - да се възстанови въпросния предпазител. това е да сложа бушона, след това да дам на контакт (тогава колата ще запали) и аз трябва да извадя този кабел или първо да го извада кабела и тогава да подам на контакт?

    Щом проблемът със стартера винаги се проявява, когато предпазителят е здрав и колата е на контакт, то направо откачи прочодника от схемата (50) и виж дали при даване на контакт стартерът ще завърти.
    Ако завърти, означава, че изключваме комутатора на ключа от уравнението и търсим късо по кабела до стартера (този който си откачил)
    Ако се стигне до тази ситуация и ти е трудно да проследиш кабела за да откриеш късото, не е лошо решение, ако направо смениш въпросния проводник, без да се интересуваш откъде върви стария.

    ---------- Post added at 21:52 ---------- Previous post was at 21:40 ----------

    Управляващият проводник за стартера минава през буксата D3 (пин "E"):



    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      така ще направя, защото ме е страх да не прецакам вече поправения стартер не ми се дават пари за ремонт отново. ще махна кабела, ще сложа предпазителя и ще дам на контакт.
      ако завърти стартера пак при контакт търса ппроблема по проводника, ако не завърти ще сменя този комутатор с нов и след това ще пиша пак тук
      Alfa Romeo 156 SW, 1.9

      Comment


      • #18
        след като разкачих кабела, (надявам се правилния червен със сини линии, след като го свързах се беше нулирали км и на компа показваше 1 януари и смятам че е правилното кабелче), сложих бушончето и включих на контакт е НЕ се оправи за съжаление пак пали колата няма контакт...
        погледнах под капака но там е страшно
        има една кутия над плюса на акумулатора в която влизат много кабели и излизат за стратера има 5 - 6 яки бушона а под тях няколко букси кабела не го видях къде е
        Alfa Romeo 156 SW, 1.9

        Comment


        • #19
          Струва ми се, че не си откачил правилния кабел (50) а този който е симетрично разположен относно клемата (15). Пробвай да откачиш този от другата страна (вероятно е червено и черно) и виж какъв ще е резултатът.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:28.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            там има три кабела
            този които откачих червено синьо се пада най от горе
            в средата червен по дебел
            и от долу зелен червен
            Alfa Romeo 156 SW, 1.9

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от raitchev Покажи съобщение
              там има три кабела
              този които откачих червено синьо се пада най от горе
              в средата червен по дебел
              и от долу зелен червен
              Значи говорим за долния (зелен/червен) въпреки че според означението на схемата (RN) си мисля, че трябва да означава червен/черен

              Нали говорим за клемата "A" - тази с трите кабела? (виж схемата)
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:54.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                да за клемата с трите кабела
                сега ще отида да го направа

                ---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 11:58 ----------

                НЕ се оправи
                разкачих кабела давам на контакт - има - паля - не пали
                слагам бушончето - бавам на контакт - пали
                Alfa Romeo 156 SW, 1.9

                Comment


                • #23
                  Значи проблемът не е в комутатора на контактния ключ а в паразитна връзка между управляващия извод на стартера и +12V от контакт.
                  Ако успееш да намериш въпросната букса в двигателя и я откачиш, ще разбереш дали късото е преди нея или след нея.
                  Напомням и за варианта да се изтегли нов кабел от контактния ключ до стартера.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    дали съм разбрал правилно от кутийката над +12 има кабел който отива директно към стартера и има други букси към същата кутийка. да гледам за букса в която влиза този кабел в случая червено зелен и да я разкача
                    тогава пробвам пак да паля и ако там е проблема какво права сменял буксата, клемата
                    Alfa Romeo 156 SW, 1.9

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от raitchev Покажи съобщение
                      дали съм разбрал правилно от кутийката над +12 има кабел който отива директно към стартера и има други букси към същата кутийка. да гледам за букса в която влиза този кабел в случая червено зелен и да я разкача
                      тогава пробвам пак да паля и ако там е проблема какво права сменял буксата, клемата
                      Точно така, но разкачи само въпросния кабел от буксата.



                      Става въпрос за кабела от пин "E"
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:39.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        огромни благодарности на колегата ecotronic, днес проблема беше решен и оправен!
                        Alfa Romeo 156 SW, 1.9

                        Comment


                        • #27
                          Да не би да има разлика между стария и новия клеморед.Подредбата на кабелите може да е същата, но връзките в клемореда да са различни.А може и да са разменени местата на кабелите.Там където е контакт да е включен кабела на стартера и така като дадеш на контакт веднага се включва стартера.Явно нещо там е сбъркано след като проблема се е появил при смяната на клемореда.
                          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                          Comment


                          • #28
                            Не мисля, че заслужавам благодарности, тъй като само помогнах на колегата да локализира проблема, но не и да го реши практически, понеже времето напредна.
                            И така това, което установихме практически е, че съществува паразитна връзка (сплитане) между управляващия кабел за стартера и веригата по която има +12V, когато колата е на контакт.
                            Въпросната паразитна връзка е в участъка между буксата в двигателя (D3) и комутатора на контактния ключ (H1) - там където кабелната форма върви под арматурното табло. Предстои колегата да я проследи за да открие проблемното място или да прекара нов дублиращ проводник.
                            Проблеми със самия комутатор (клеморед) не установих.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Проблема с паленето и контакта е решен. изтеглих нов кабел до стартера (има супер тайно фабрично място за прокарване на кабели от двигателя към купето до бушоните, обезопасено с гумена втулка) и паленето се оправи. въпросният предпазител не е включен с идеята да не минава +12в по него тези който правиха проблема, но се появи друга аномалия. изчезнаха късите светлини. включват се само когато дам на задна!
                              Alfa Romeo 156 SW, 1.9

                              Comment


                              • #30
                                Стига бе....без светена вода няма да и мине.
                                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                                Comment

                                Working...
                                X